رازهای شرکت خودروسازی فراری + تصاویر

بدون تردید فراری بزرگترین سوپر اسپرت ساز کل تاریخ صنعت اتومبیل است. شرکتی که به آن اسب سرکش می گویند.مجموعه عظیم کارخانه فراری در مارانلو در شمال ایتالیا به شکل حرف L ساخته شده و شامل کارگاه نقاشی، خط مونتاژ و البته رستوران کارخانه است. در صبح روز یکشنبه که هوا هم کاملا آفتابی است، کارگران مثل ساعت مشغول کارند و از نقطه ای به نقطه دیگر می روند. لوگوی کارخانه فراری در جای جای کارخانه دیده می شود.

کارخانه فراری آنقدر تمیز و با دقت ساخته شده که به نظر می رسد جای جای آن را با خط کش اندازه گیری کرده اند. راستش را بخواهید، برخی از بهترین معماران جهان در این کارخانه مشغول به کار بوده اند.

شرکت خودروسازی فراری ، فراری ، خودرو فراری

فراری از سال 2012، سرویس سفارشی سازی جدیدی را راه اندازی کرد


«تونل باد» توسط «رنزو پیانو،» معمار برج شارد لندن، طراحی شده است. استانداردهای زیبایی شناختی کارخانه فراری کارکردی دوگانه دارند. این استانداردها علاوه بر کارآمدی در تولید خودرو، در واقع محل طراحی و ساخت یکایک خودروهای لوکس فراری است. اما در کنار این مسئله، حضور مشتری ها در محل کارخانه برای سفارش خودروی مورد نظرشان نیز ماهیت خاصی به استانداردهای زیبایی شناختی آن داده است.

به کارخانه لوکس فراری خوش آمدید. در اوایل ماه جاری میلادی بود که یکی از خودروهای مدل 1957 فراری به ارزش 36 میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد. فراری به واقع بر تخیل «ماشین بازها» احاطه دارد و به آن جهت می دهد.

شرکت خودروسازی فراری ، خودرو فراری ، ماشین فراری

طراحی فراری مانند لوگوی آن منحصر به فرد است

صرفا داشتن یک "فراری" برایتان کافی نیست؟!
در یکی از ساختمان های این کارخانه اتاقی قرار دارد که هیچ شباهتی به تم کلی فراری ندارد. این اتاق پنجره ندارد، اما نورپردازی آن کاملا زیبا و مدرن است و با چوب و فولاد ضد لکه تزئین شده اند. حتی پرده های داخل این اتاق هم از اعلی ترین جنس ممکن ساخته شده بودند و مبلمان آن نیز تمام چرم بودند.

اگر صرفا داشتن یک فراری برایتان کافی نیست، باید به آنجا بروید. از سال 2010، فراری طرح شخصی سازی فراری را پیاده کرد تا هر شخص بنا به سلیقه خود، خودروی مورد نظرش را تحویل گیرد.

تقریباً 70 سالی از عمر فراری می گذرد. برندی به جای مانده از «انزو فراری» بزرگ؛ همان مهندس خبره ای که در دنیای رانندگی مسابقات سرعت فوق العاده بود. او سال ها در کنار برند «آلفا رومئو» تجربیات خوبی کسب کرد و در سال 1947 توانست برند مستقل فراری (Ferrari) را به نام خودش ثبت کند. طی این سال ها گویی رقابت، جدال و رویایی با رقبا بخش جدایی ناپذیر بدنه فراری بوده است. به طوری که حتی در سال 2008 وقتی فیات ایتالیا 85 درصد سهام فراری را خرید، تضمین داده شد که خللی در بخش ریسینگ کمپانی فراری ایجاد نشود.

فراری سفارشی چه ویژگی هایی دارید؟
آندرا باسی، رئیس بخش شخصی سازی فراری می گوید: «ما می توانیم جنس و رنگ اتومبیل و لوازمش را بنا به درخواست مشتری تولید کنیم. ما حتی قادریم بدنه خودرو را متناسب با نیاز مشتری وفق دهیم؛ البته این کار یک شرط دارد و آن این است که استانداردهای شرکت فراری زیر سوال نرود.»

شرکت خودروسازی فراری ، ماشین فراری ، شرکت فراری

یکی از کارکنان بخش کنترل نهایی شرکت فراری


برای نمونه یکی از مشتری ها خواسته بود تا طراحی خودرو دلخواهش مانند قایقی که دارد باشد. شخص دیگری نیز یک خودروی ضدگلوله سفارش داده بود و نفر دیگری نیز طرح ورزش چوگان را برای خودروی مورد نظرش انتخاب کرده بود.

البته تنها یک درصد از مشتری های فراری سالانه از این خدمات استفاده می کنند. میانگین سفارش هر مشتری حدود 30 درصد قیمت نهایی خودرو تمام می شود و تاکنون موردی نبوده که قیمت شخصی سازی معادل قیمت کلی خودرو تمام شود.

باسی می گوید که کار کردن با مشتری کار ساده ای نیست. زیرا طرح اصلی فراری کاملا شکیل بوده و ایجاد تغییرات در آن باید در جهت ارتقای آن باشد.

شرکت خودروسازی فراری ، شرکت فراری ، شرکت خودروسازی فراری

اسب سرکش: لوگوی فراری

شرکت خودروسازی فراری ، شرکت خودروسازی فراری ، فراری
شرکت خودروسازی فراری ، شرکت خودروسازی فراری ، فراری

تمام کارهای طراحی داخلی به صورت دستی انجام می شود


باسی در ادامه می گوید: «اینکه یک شخص می خواهد خودرویی را بخرد، برند آن خودرو نیست، بلکه تجربه رانندگی با آن است. کسانی که به اینجا می آیند می خواهند عضوی از خانواده فراری باشند. آن ها می خواهند به اینجا بیایند تا در کنار خانواده فراری بمانند و خودروی دلخواهشان را تحویل بگیرند.»

7 ماه طول می کشد!
از روزی که مشتری تصمیم خودش را می گیرد، تا روزی که خودرو وارد خط تولید می شود، مجموعا 7 ماه طول می کشد. تیمی متشکل از 40 نفر در یک سوی خط ایستاده و تمام کارهای طراحی داخلی را با دست انجام می دهند.

در دنیای مصرف کنندگان، دو چیز معنا دارد: مفاهیم تجربی و ارزش افزوده و مجلل بودن جایگاهش متفاوت است. از قدیم گفته اند که یک ساندویچ فروش سوسیس نمی فروشد، بلکه صدای سرخ شدن آن است که مشتری را جذب می کند.

اینجا، یعنی در آتلیه آندرا باسی، ما در میان پارچه هایی از پوست جانوران و دنیای لوکس فراری هستیم. در همین اتاق است که مشتری برای ورود به دنیای فراری خود را آماده می کند: نوعی غسل تعمید از جنس فراری.

منبع: نمناک
آخرین مطالب
درمان سرماخوردگی کودکان -آکا
برنامه ریزی تغذیه ای برای کلاس اولی ها - آکا
برنامه ریزی تغذیه ای برای کلاس اولی ها - آکا
بازی با اعداد؛ هفته چهارم بوندس لیگا
خودکشی قاتل با سم هنگام بازسازی صحنه قتل
کیوسک؛ شب پرهیجان لالیگا
کامرانی‌فر: در اسرع وقت به اعتراض‌ها رسیدگی می‌کنیم/ کنفرانس مطبوعاتی مکان مناسبی برای اعتراض نیست
ریکاوری در محوطه هتل/ دیدار قرقیزستان و ویتنام آنالیز می‌شود
تیم ملی ایران وارد ارمنستان شد
مجهز شدن داوران لیگ برتر به سیستم رادیویی از هفته هشتم
درودگر: تیم ملی فوتسال به بلوغ رسیده است/ نگاه فدراسیون به فوتسال باید مانند فوتبال باشد
لواندوفسکی: عجله ای برای تمدید قراردادم ندارم
هزینه کاشت ابرو طبیعی چقدر است؟ -آکا
تشییع پیکر قهرمان ملی مرحوم گلبارنژاد + تصاویر
پول می‌گیرم و به درد و دلت گوش می‌کنم!
شکم های بزرگ رفقای جدا نشدنی -آکا
از ابتدای سال چه قدر ارز صرف واردات BMW شد؟
پدیده گرد و خاک در راه است
حمله سپاهانی ها به ماشین محسن مسلمان و احمدزاده
چگونه خبر طلاق مان را به دیگران بدهیم ؟
برگه ها